tisdag 27 mars 2012

Recept: fröjd-sallad

Min pappade tipsade mig i somras om att inte ha salladen i en bunke utan i en form så att det blir en fröjd för ögat också, för några dagar sedan fick jag för mig att testa.


Ingredienser
  • sallad av valfritt slag (gärna flera sorter)
  • tomat
  • majs
  • purjolök
  • mozarella
  • gurka (dock glömde jag denna ingrediens i min sallad)
  • olivolja
  • örtsalt
  • annat trevligt du vill ha :)

Tillagning
Grunda med salladen och därefter är det bara att ösa på med resterande ingredienser. Avsluta med mozarella-skivor med olivolja ringlat ovanpå. Som lite extra smak tog jag örtsalt då jag inte mindes vad min pappa använde (ska dock kolla upp detta!). Både olivoljan och örtsaltet kan uteslutas för att man på tallriken använder dressing :) Fräschast att inte ha det direkt på i formen.


Om du testar mitt recept är jag tacksam om du länkar hit (ifall du bloggar om det) och att du skriver i kommentarerna vad du tyckte om receptet.

Inga kommentarer: