söndag 15 juli 2012

Del 1: Veg. ciabattamackor med mums inuti

För ett litet tag sedan så orkade jag och Gostome inte göra något specifikt och varma mackor kändes trött och gammalt så vi köpte ciabattabröd, värmde och fyllde dessa med gott. Sammanlagt gjorde jag fyra mackor på två dagar men jag delar upp det i två inlägg. Nedan står ingredienserna i den ordningen jag lade i dem i mackorna.


Macka 1 (den främre):
  • smör (båda sidor)
  • kaskadsallad
  • chili-halloumi
  • avokado
  • salt (gör det sist på allt, lyfter smaken)

Macka 2 (den bakre):
  • chili-halloumi
  • körsbärstomat (delad)
  • Port Salut-ost
  • avokado
obs: värm Macka 2 lätt i några minuter så att osten smälter, du kan lägga in avokadon före eller efter detta beroende på smak. Inget salt och inget smör!

obs 2: chili-halloumin steks först i lite olivolja inför båda mackorna, inga extra kryddor, den köps sådan!

--
Om du testar mitt recept är jag tacksam om du länkar hit (ifall du bloggar om det) och/eller att du skriver i kommentarerna vad du tyckte om receptet.

Inga kommentarer: