tisdag 8 januari 2013

Min Yule-mat 2012

På själva Yule stod jag och bästa vännen och lagade vegetarisk mat i 5 timmar så vi firade på lördagen, dagen efter istället. Jag hade en liten ritual för mig själv på natten dock, kort men trevlig.

Allt fick inte plats på tallriken!!

Maten!

* Jag använde endast zucchini och paprika, ingen svamp
** Ta en osthyvel och hyvla av delar av auberginen. Lägg dessa i mitten. Följ receptet i övrigt.
*** Jag använde No Egg i stället för ägg

Min Jansson blev ganska mörk då jag använde fullkornsströbröd, lika gott som vanligt dock. Jag satte också en hel nejlika på  varje quornfilé, tyvärr glömdes den i ugnen lite extra så den var lite torr men jag hoppas på revansch 2013! Allt på min tallrik förutom senapssillen och den lilla klicken räksallad är vegetariskt!

Jag har själv komponerat ihop matsedeln och letat recept och jag hoppas att dessa kommer till användning.

God fortsättning alla :)

Inga kommentarer: