onsdag 18 juni 2014

Midsommar / Litha

I helgen är det midsommar och Litha, så det blir riktigt mumsig mat här hemma är planen. Jag har tyvärr ingen att fira med i år men jag hoppas att det blir riktigt mysigt i alla fall. Jag hoppas få se lite midsommardans på fredag och hålla i en liten ritual på lördag.

Jag tänkte dela med mig av min middagslista för i år och precis som tidigare så är jag en fuskande vegetarian som ibland äter fisk och räkor så senapssill och räksallad infinner sig på bordet i år.

Middag:
  • räksallad
  • färskpotatis (kokt med dill) med gräslök och gräddfil
  • potatissallad
  • sojakorv
  • sojabullar
  • bulgursallad med majs, tomater och gurka
  • senapssill
  • coca-cola
  • frysta grönsaker

Dessert:
  • jordgubbsvin
  • jordgubbar med glass (och chokladsås)
  • ev. banan
  • ev. jordgubbar och grädde

Vi får se hur det blir, men jag hoppas i alla fall att det blir gott, dock är det ju värdelöst att vara laktosintolerant (8 kr för 2 dl gräddfil medan andra kan köpa 5 dl för 10 kr).

Inga kommentarer: