måndag 22 september 2014

Glad Mabon!

Tänkte bara kika in här lite snabbt medan maten puttrar på spisen. Jag hoppas att ni alla får en riktigt fin Mabon i kväll och att ni inte glömmer av att kanske tänka på något som ni är tacksamma över. Jag brukar se Mabon lite grann som Thanksgiving så varje år försöker jag tänka på saker jag är tacksam över, ibland tar jag en promenad. I år blev det tyvärr ingen promenad men jag har hittat en superb spellista på youtube för Mabon så jag är rätt nöjd ändå.

Fem saker jag är tacksam över:
  • Att min livmoder och äggstockar ser bra ut*
  • Att jag hittat ett toppen-recept på chokladmuffins utan ägg
  • Att jag äntligen kom ihåg att använda min Mabon-duk i år
  • Att jag har många fina vänner som finns där för mig
  • Att jag lärt mig att baka mitt eget bröd i år
 * Haft ont ett tag så varit sjukt orolig för detta och fick goda nyheter bara några dagar tillbaka.

Blessed be )O(

1 kommentar:

Asynja sa...

Ooh! Allt på din lista är givetvis glädjande och roligt, men jag känner igen mig mest i den första punkten. Lättnaden, glädjen och tacksamheten över välsignelsen att få vara frisk. Det är något jag skänker en tanke och är tacksam över varje dag.