torsdag 20 november 2014

Transgender Day of Remembrance

Det var galet längesen jag kikade in här men jag ska bli bättre på det. I dag tänkte jag i alla fall bara göra en liten snabbis och nämna Transgender Day of Remebrance som som är en dag att minnas och sörja de hatbrott som drabbar transpersoner.

Dagen kom till efter att Rita Hester mördades 1998. Det är en viktig dag, speciellt här i Sverige då jag tycker att transfrågor är väldigt dolda här medan jag vet att problemen finns, att transpersoner har det svårt här, jag menar tvångssterilisering pågick till förra året!

Anyway, om du vet med dig att något sker i din kommun så kanske kika förbi eller sprid infon? :) Jag vet att det bland annat ska vara en demo i Stockholm och Malmö men mer vet jag inte, tyvärr.

--
Kolla in denna debattartikel av Frank Berglund från RFSL om transpersoner.

Inga kommentarer: