onsdag 19 oktober 2016

Yulekänsla i stället för Samhainkänsla

Jag vet inte riktigt varför men av någon anledning är jag superpepp på Yule. Jag funderar på julklappar till folk, på min egen önskelista, googlar vegansk glögg och har fått craving på lussekatter. Jag har noll känsla för Samhain som är precis runt hörnet.

Normalt brukar jag vara rätt exalterad över att pynta hemmet i svart med pumpor och ljus inför Samhain men i år vill jag bara snabbspola bandet fram till december. Jag är så redo för snö, baka pepparkakor, julmust, pynta gran, mumsa på julgottigt (och baka en massa).

Jag vet inte riktigt var känslan kom ifrån, den smög sig på häromdagen och har bara fortsatt eskalera. Just nu kan jag inte ens fokusera på vad jag vill laga för mat på Samhain, vilket jag normalt brukar bli riktigt pepp av för allt min skalle kan komma på är julmat.

Jag hoppas att det hinner ändra sig igen till nästa vecka då jag tänkt pynta och klä om altaret.

Hur är det för er läsare?

Inga kommentarer: