måndag 18 september 2017

Inför Mabon 2017

Jag brukar försöka strössla lite höstigt tema i mitt hem under Mabon men i år då jag fortfarande bor i en temporär lägenhet med större delen av mitt bohag i lådor ska jag försöka att fokusera på annat än det materiella.

Mabon för mig är som Thanksgiving i USA, jag fokuserar på tacksamhsaspekten av högtiden. Vad är jag tacksam för/över? Och självklart en lika stor del är maten. Jag brukar också försöka komma ut i naturen om det inte ösregnar.

I år håller jag redan på med en tacksamhetslista, 100 punkter är målet att fylla och jag har än så länge inte ens nått hälften men hoppas kunna fylla på listan lite mer under Mabon. Vi får se :)

Matplanerna på Mabon:
Huvudrätt: Gryta inspirerad av kalops men på Anamma-filéer, palsternacka och grön paprika.
Efterrätt: Äppelpaj med vaniljsås
Dryck: päroncider

Jag har också planer på att ta mig ut på en promenad i naturen innan middag, gärna någonstans jag inte varit och upptäckt än! Vad är dina Mabon-planer?

)O(

Inga kommentarer: